"Numele pe care îl scrijeleşti pe scoarţa unui copac se va mări, va creşte odată cu el. La fel şi inima copilului tău. Ceea ce scrijeleşti în anii lui de gingăşie vei citi în cei care vor urma..."

Părinții vor tot binele din lume propriilor copii. Dar cum știu ei care sunt cele mai bune lucruri de oferit? În avalanșa de informații zilnice, de sfaturi și recomandări ale diferiților specialiști dar și a multelor oferte de cursuri pentru dezvoltarea copiilor, părinții pot rămâne nedumeriți și se pot întreba: totuși, care e cel mai bun lucru pe care să îl ofer copilului meu?

În același timp, părinții înfruntă zilnic greutățile locului de muncă și seara, după o zi de lucru obositoare, doar un zâmbet al copilului este de ajuns ca să îi dea putere ca mâine să o ia de la capăt. Însă privindu-și seara copiii, există mulți părinți în România care se pot întreaba:

  • Oare copilul meu e fericit? Deși îi ofer tot ce n-am avut eu, de la jucării până la excursii, poate că ceva lipsește
  • Oare i-am dat atâta dragoste cât a avut el nevoie?
  • Este suficient timpul pe care îl petrec cu el?
  • Oare educația pe care i-o ofer, îl va face om de caracter în viață?
  • Cred că am mai făcut greșeli în educația lui, dar care sunt acelea?
  • Tableta și televizorul la care se uita atât de des, îi sunt oare de folos?
  • Dar mâncarea pe care i-o ofer, este sănătoasă?
Cunoscând aceste întrebări, Școala Familiei vine în întâmpinarea părinților preocupați de educația și dezvoltarea psiho-emoțională a propriilor copii și oferă prin modulele sale informații și recomandări la problemele din educație. Informațiile sunt bazate pe studii științifice din domenii conexe: neuropsihologie, sociologie, pedagogie, bioetică, comunicare. Iar modul de lucru cu părinții este unul interactiv, bazat pe dialog și simulări de grup, astfel încât toți participanții au posibilitatea să vorbească.

Cadoul cel mai mare pe care un părinte poate să îl facă propriului copil, este să se dea pe sine însuși copilului. Participând la cursurile noastre, veți deveni mai informat și mai pregătit pentru o nouă relație cu copilul dvs, acesta fiind cadoul pe care copilul probabil că îl așteaptă de foarte mult timp.


 
În societatea modernă de astăzi doar părinții mai pot asigura binele copiilor. Iar binele poate fi făcut numai de către părinți informați. Doar dacă sunt informați, părinții pot face alegerile cele bune pentru copiii lor, în deplină siguranță.

Școala Familiei a pornit din dragoste față de copii și părinți

pentru că doar împreună ne putem proteja familiile!


Povestea a început îin 2014 când cunoscutul dr. biofizician Virgiliu Gheorghe a considerat că e timpul ca părinții să facă ceva pentru celelalte familii. În urma sutelor de conferințe din țară și diaspora, Virgiliu Gheorghe a ajuns la concluzia că viitorul familiei stă în părinți informați și în microcomunități. De aceea, în mai 2004 a avut prima întâlnire de lucru a Școlii Familiei, în care s-a prezentat ideea proiectului și s-a discutat direcțiile de acțiune. Au mai avut loc și alte întâlniri dintre care o menționăm pe cea de la Păltiniș din iunie 2015 când au fost prezentate primele module pentru părinți. Povestea a continuat cu tot mai multe întâlniri de lucru, care s-au ținut la Bușteni pe parcursul primei jumătăți a lui 2016 și începând cu septembrie 2016 proiectul Școala Familiei a fost lansat rând pe rând în mai multe județe din țară. Echipa de lucru a pornit cu psihologi, pedagogi, profesori, medici,

manageri de proiect, antreprenori, mămici și tătici și a tot crescut până astăzi când avem resursele necesare pentru a face față provocărilor care ne stau înainte. Informații științifice din domenii conexe care pot ajuta părinții (neuroștiințe, psihologie, sociologie, pedagogie, bioetică) au fost adunate și sintetizate în forme ușor de înțeles de către părinți.

Metodologia de lucru propune module tematice de 3 ore, cu 2 sesiuni de câte 1h 30 min și o pauză de cafea între ele. Prima sesiune prezintă informații teoretice structurate într-o prezentare facilitată și interactivă, iar a doua sesiune este un atelier cu activități practice (exerciții, simulări, studiu de caz, discuții de grup) pe tema modulului, astfel ca participanții să aibe ocazia de a practica aspectele teoretice și de a-și exersa un comportament asociat recomandărilor promovate prin cadrul teoretic.